lördag 23 juni 2012

Inventering av hur man kan bygga en PLE

Första deluppgiften på kursen Personliga lärmiljöer vid Umeå Universitet består i att man ska lägga märke till och beskriva möjliga verktyg och tillämpningar som kan användas i en personlig lärmiljö (PLE). Enligt uppgiften kan det handla om "enskilda delar/komponenter som kan infogas på en annan webbplats, tillämpningar avsedda för att skapa personliga startsidor (”Dashboards”), sociala nätverk (t ex Facebook och Twitter) samt även hur en webbläsare kan anpassas."

I följande inlägg har jag skrivit om mina tankar kring detta:

Som du kanske kan ana genom att läsa inläggens rubriker är jag förtjust i användandet av personliga lärmiljöer, men jag känner även att jag behöver en lärplattform för i vissa delar av mitt jobb behöver jag administrativ hjälp.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...