tisdag 8 mars 2011

Varför blogga?


Man kan blogga om många olika saker och av många olika skäl ...

På det privata planet bloggar jag främst av tre anledningar: 1) för att spara material som jag tycker är intressant, 2) för att ge mig tid till reflektion och träna mig i att uttrycka mina tankar och 3) för att kommunicera med andra och skapa nätverk. 


Som lärare bloggar jag främst för att sprida material, information, uppgifter och respons. Jag använder också gärna bloggarna för diskussioner mellan elever och mellan lärare och elever. 


Mina elever bloggar också, mer eller mindre frivilligt ;-), och det är egentligen ytterligare en anledning till varför jag valt att blogga även utanför mina kurser. Jag vill sprida känslan att bloggandet kan vara lustfyllt och kreativt och att bloggar inte måste handla om att man vill visa upp sina klädinköp eller bullbak (även om det kanske också kan vara kul). 


Målet är att något av det jag skriver även ska kunna vara användbart och/eller inspirerande för andra.


Varför bloggar du?

3D Character and Question Mark

2 kommentarer:

erica sa...

Hej Vilken trevlig blogg du har. Kul att du vågar tycka till och resonera för och emot - det gillas och sätter fart på min egen tanke. Kommer tillbaka fler gånger. Erica

charlotta wasteson sa...

Vad roligt! Tack! Välkommen tillbaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...