fredag 25 mars 2011

Äntligen!

Förlåt att jag här avbryter min lilla retorik-serie. Ja, jag vet att det är bra att vara systematisk och ha struktur och inte tappa tråden och allt det där, men det här inlägget kan inte vänta! Ni får alltså ha överseende med att jag nu plötsligt byter ämne.

Våren har äntligen kommit och KTH har äntligen valt att lägga ut sina veckobrev på en öppen blogg på Internet, istället för som tidigare i en sluten lärplattform.

Titta här vilken fin resurs och inspirationskälla:  http://digitalkompetens.blogspot.com/



Jag tror att det är så här grundskolor, gymnasier och högskolor kan locka studenter i framtiden: genom att våga öppna upp sin verksamhet, generöst bjuda på sitt kunnande och visa vad man gör!

Jag tror nämligen att det är fler än jag som tröttnat på skolreklam i form av glansiga och glassiga reklamfoldrar fyllda av floskler. Istället för en massa målsättningar vill vi se exempel ur den dagliga verksamheten. Vi är trötta på teorin (kanske desillusionerade?) och vill istället se praktiken!

Tack till alla de som vågar, kan och vill dela med sig! Ni är fantastiska och jag tror att ert arbete och era idéer sprids som ringarna på vattnet! Se bara på mig och på mina kollegor på kurserna i Digital kompetens I och II vid KTH. Flera av oss har blivit så inspirerade att vi fortsätter att skriva på våra individuella kursbloggar även efter avslutad kurs.

Känner du igen dig i beskrivningen, det vill säga att du inspirerats av andra och valt att också dela med dig, så skriv gärna en länk till din blogg (eller motsvarande) som en kommentar till detta inlägg! 

Tack på förhand!

Crocus

1 kommentar:

Sajberkickis sa...

Tack Charlotte, ditt inlägg värmde mer än vårsolen idag!

PS Gå gärna in och följ oss igen för vi har bytt till Networked blogs idag och då föll alla våra följare bort, en bugg?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...