torsdag 1 maj 2014

Adhd - ett handikapp som kan bli en tillgång

Här berättar "Kakan" om hur hon fick diagnosen adhd och vilka svårigheter och möjligheter hennes funktionsnedsättning har lett till:



Hon slutar filmklippet med att säga: "Jag gillar min adhd. Den är bra. Den är fräck."

Med rätt stöd och hjälp hoppas och tror jag att fler elever med adhd ska lära sig att trivas med sig själva och kunna dra fördelar av sitt något annorlunda sätt att fungera.

På webbplatsen Jag har ADHD kan du se fler filmer på samma tema. Mycket intressant, mycket inspirerande och mycket hoppfullt! I denna lite längre film kan du se en sammanfattning av deras film-material.

Jag tycker det är fint att så många röster hörs. Det blir tydligt att det är många som har adhd och att deras handikapp kan vara en tillgång. Tips: 20 minuter in i filmen handlar det om "det bästa med adhd":



I mitt förra blogginlägg handlade det om hur man kan upptäcka elever som har adhd och tips på hur man kan stötta dessa elever:  http://cwasteson.blogspot.se/2014/04/hur-du-kanner-igen-elever-med-adhd-och.html

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...