tisdag 21 februari 2012

Så får du utskriftsvänliga blogginlägg



Inspirerad av Lotta Larssons blogg IKT i vår vardag har jag lagt till ett verktyg som gör att du nu kan få mina texter  här på bloggen anpassade för utskrift eller pdf. Scrolla bara ner till inläggets slut och klicka på knappen "Print" och "PDF". Då får du upp en utskrifts- och pdf-vänlig variant, utan att själv behöva kopiera texten och lägga in den i exempelvis word. Enkelt och snyggt, tycker jag. Tack för tipset L8! ;-)

Vill du också ha funktionen på din blogg? Här kommer länken till verktyget:  http://www.printfriendly.com/button.


2 kommentarer:

Io sa...

Det finns mycket att fundera vidare på i det här inlägget :) - som till exempel varför vi fortfarande använder oss så mycket av föreläsningar både i skolan och på universitetet. Jag har skrivit mer om det här på http://skolhamstern.blogspot.com/.

charlotta wasteson sa...

Hej Io!

Jag tänker att den här kommentaren kanske kommit på fel inlägg, för du verkar mer intresserad av hur vi lär oss bäst, men jag svarar ändå här.

Så klart har jag läst på din och Matz blogg och hittat flera intressanta inlägg. Särskilt detta inlägg tyckte jag var träffande: http://skolhamstern.blogspot.com/2012/02/slanga-ut-ungen-med-badvattnet.html
Det är en svår uppgift vi lärare ställs inför. För att kunna ställa riktigt bra frågor och stötta våra elever när de ska hitta riktigt bra material, måste vi inte bara vara mycket kunniga i våra ämnen, vi måste också förstå vad som kan engagera eleverna och vara väl uppdaterade kring var man kan hitta intressant och användbar information. Annars riskerar tiden att rinna mellan våra fingrar (så att vi inte hinner med kursmålen) och vi klarar inte att följa upp elevernas redovisningar (för vi har ingen aning om ifall det eleverna hävdar stämmer eller om de missuppfattat det som de läst eller till och med använt dåliga källor).

Tack för tipset om learning outcomes, det ska jag titta mer på.


Vänliga hälsningar
Charlotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...