onsdag 7 juli 2010

Öppenhet på Facebook

Jag har funderat en del över hur öppen jag vill att min Facebook-sida ska vara. Och jag lever inte riktigt som jag lär (att man ska ha så stor öppenhet som möjligt, men vara försiktig med vad man lägger ut), för jag har valt att stänga den från insyn för alla utom mina ”Facebook-vänner”.

Anledningen är att jag använder Facebook privat och då och då lägger jag upp bilder på vänner och familj. Jag skriver inget jag tror skulle kunna uppfattas som kränkande, men om jag skulle välja att ha min sida helt öppen anser jag att jag måste gå igenom synlighetsinställningarna mer i detalj så att mina bilder och det som mina vänner skriver på min ”Wall” inte syns för dem som bara googlar på mitt namn ...

Har du Facebook och hur gör du i så fall?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...