fredag 2 juli 2010

Testar distributionsvägar för podcasts, del 2

Nu prövar jag att lägga upp min mp3-fil på Youtube. Det gick lika lätt, snabbt och smidigt, som att ladda upp den på blip.tv (vilket du kan läsa om här: Testar att göra podcast och olika distributionsvägar) och en stor fördel med Youtube är att det klarar av att hantera å, ä och ö när man skriver namn och beskrivningar till klippet.

Men, men, men ... Youtube klarar inte av att konvertera filen. Det bidde alltså inget! Säkert beror det på att verktyget är anpassat för filmklipp och inte audioklipp! Synd!

Blip.tv, som också är anpassat för video, klarade det:
http://blip.tv/file/3823937 (men av någon anledning kan jag inte bädda in klippet här på Blogger, utan bara på min Wordpressblogg).

Hade det inte varit praktiskt att kunna samla flera olika typer av klipp på samma ställe?!

Jag fick tipset om DivShare och det ser mycket lovande ut, men i dag, fredag, har tjänsten bara krånglat. Det har varit svårt att logga in och omöjligt att ladda upp något. Hoppas på bättre tur i morgon!

Dagen efter gick det och här kommer min spelare:




Tack för tipset Olca! (Olcas tips finns att läsa här: http://cwasteson.blogspot.com/2010/06/testar-att-gora-en-podcast-och-olika.html?showComment=1278004232084#comment-c6956290112814286229 )

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...