onsdag 25 augusti 2010

Dagens media på Wikimedia Commons

Att lägga in dagens media från Wikimedia Commons, var inte så lätt som jag hade hoppats. Dagens film skulle ha passat bra till ett inlägg som jag planerar skriva, men jag lyckas bara hämta försättsbilden, inte filmen.

Jag har inte lust att ladda ner filen på min dator för att sedan försöka ladda upp den på blogger. Istället vill jag att filmen ska kunna bäddas in såsom jag kan bädda in Youtubeklipp och annat. Är det någon som har tips på hur man kan gå tillväga?

Bilden till det här inlägget
är hämtad från Wikimedia Commons "Media of the day", heter "Nutria population in Weilerswist, Germany" och är tagen 2009 av Hockewanzel. Filmen ligger under licensen Creative Commons (BY, SA).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...