torsdag 2 december 2010

Dags för utvärdering

Det är dags att utvärdera projektet och jag har nu äntligen tagit mig samman och bestämt mig för några frågor till min enkät.

Kom jättegärna med synpunkter, för jag har inte använt den än (allt går att ändra om ni hittar några konstigheter eller något som saknas)!

Ta er alltså en titt och skriv gärna en kommentar på detta inlägg! Tack på förhand!

Create your free online surveys with SurveyMonkey, the world's leading questionnaire tool.

Jag tänkte att jag skulle kunna komplettera enkäten med en helklassintervju där jag frågar eleverna efter fördelar och nackdelar med att använda bloggar, wikis och google dokuments i skolan. Deras svar kan jag, allt eftersom de kommer på olika aspekter, spalta upp på tavlan (även om jag inte kvantifierar hur många som tycker vad) i två kolumner (+ och -). Intervjun skulle kunna avslutas med att jag leder in diskussionen på hur man bäst kan ta till vara på fördelarna och motverka/minska nackdelarna. (Hoppas jag hinner! Terminen är ju snart slut!)

Nu är kursen dessutom strax slut, så jag passar på att göra en kursutvärdering. Man får bara ha med högst 10 frågor (vilket väl är vettigt). Jag är alltså både tacksam för tips kring frågor som jag ska lägga till och sånt som ni tycker kan plockas bort. Frågorna är lite väl långa. Tanken med detta var att de på så vis skulle bli tydligare. Vad tycker du?

Create your free online surveys with SurveyMonkey, the world's leading questionnaire tool.

3 kommentarer:

Sajberkickis sa...

Jag gillar verkligen din idé med klassintervju och att strukturera svaren på tavlan, ett utmärkt komplement till enkätfrågor.

Lycka till med utvärderingen!
Margareta

charlotta wasteson sa...

Tack! :-)

Jag har bearbetat frågorna ytterligare. De är fortfarande lite väl långa men förhoppningsvis tydliga. Jag har försökt få med det viktigaste, men så klart kan jag ha missat något.

Det är svårt att inte ställa ledande frågor, men jag hoppas att detta är ok. Jag har gjort så gott jag kunnat ...

Inga invändningar på detta? Är det bara att köra då?

Snälla ni, hojta till om ni ser något ni inte gillar eller något ni saknar!

Vänliga hälsningar
Charlotta

charlotta wasteson sa...

Egentligen skulle jag vilja ha med frågan om eleven är nöjd med sina egna ansträngningar, prestationer och engagemang på kursen ... men jag vet inte vilken fråga jag i så fall skulle stryka ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...