Klart att det borde finnas mer retorik i skolan. Genom att utveckla sig själv i rollen som lärare stärks. Läser just nu design för lärande och inser att hur du som lärare uttrycker dig och vilket intryck du gör i undervsiningen påverkar eleverna och deras resultat. Tycker också att det framgår tydligt i Svts Klass 9A hur svårt den lärare som knappt vågar tala inför klassen har att nå fram till eleverna.
Jag är för mer retorik och tycker att det borde ingå i lärarutbildningen och att man kan som verksamlärare kan kompetensutveckla sig med retorik.
På den här bloggen skriver jag om kultur- och fritidsfrågor, byggnadsvård, artiklar, böcker och pedagogiska frågor i min vardag. Ge gärna tips eller skriv en kommentar!
Skolbibliotekarie i förskoleklass upp till åk 6 i Simrislund och Gärsnäs. Tidigare lärare och lärlingssamordnare på Barn-och fritidsprogrammet, IKT-pedagog, lärare i sv, eng, hi, re och sh, handelsämnen och att driva uf-företag på gymnasiets anpassad skola, kommunikatör på Barn- och utbildningsförvaltningen och ämneslärare i svenska och historia på Österlengymnasiet i Simrishamn.
1 kommentar:
Klart att det borde finnas mer retorik i skolan. Genom att utveckla sig själv i rollen som lärare stärks. Läser just nu design för lärande och inser att hur du som lärare uttrycker dig och vilket intryck du gör i undervsiningen påverkar eleverna och deras resultat. Tycker också att det framgår tydligt i Svts Klass 9A hur svårt den lärare som knappt vågar tala inför klassen har att nå fram till eleverna.
Jag är för mer retorik och tycker att det borde ingå i lärarutbildningen och att man kan som verksamlärare kan kompetensutveckla sig med retorik.
Skicka en kommentar