tisdag 28 september 2010

Hur påverkar digitaliseringen skolan och vårt lärande?

Jag vill tipsa om ett inspirerande och intressant inlägg i debatten kring digitala mediers framtid i skolan. Inlägget har rubriken Och hur mår webben, då? och är skrivet av Olle Alexandersson, som är initiativtagare och verksamhetsledare för Forskningsnätet Skåne.

Texten är skriven med anledning av att Forskningsnätet Skåne den 4 oktober arrangerar en föreläsning och efterföljande seminarium med Pelle Snickars kring ämnet "Vad kan vi lära av digitala medier?" Pelle Snickars kommer då bland annat till Österlengymnasiet och jag ser mycket fram emot att jag och mina elever ska få lyssna och diskutera med honom!

Har du någon fråga som du tycker att jag ska passa på att ställa till Pelle Snickars eller till de elever och lärare som deltar i arrangemanget?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...