fredag 29 oktober 2010

Tips på öppen webbresurs av Åsa Kronkvist

Presentera online har Åsa Kronkvist samlat material med tips på hur man kan göra filmer, PowerPoint och skärminspelningar. Materialet ligger under licensen Creative Commons (by, nc), och du kan även hitta filmerna direkt på Youtube


Åsa Kronkvist skriver på sin sida att man gärna får "bädda in" hennes material, när man skapar något eget. Jag tänker alltså gå igenom materialet för att se om det finns något som jag vill använda på en webbplats som jag själv ska börja bygga till mitt projektarbete i kursen LC200N Digital kompetens och lärande II 8,0 hp på KTH. Uppgiften är nämligen att skapa och samla material som jag och mina kollegor har nytta av när vi vill arbeta med IKT i skolan. 

Här kommer en direktlänk till Åsa Kronkvists webbplats:
http://sites.google.com/site/presenteraonline/home

1 kommentar:

Malou sa...

Tack för ett toppentips!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...