lördag 12 juni 2010

Twitter - kräver en insats men kan ge mycket tillbaka

När jag började med Twitter lade jag ner en hel del tid på att reagera på vad olika intressanta personer skrev. På så vis fick jag också själv viss uppmärksamhet ;-) och jag byggde ett nätverk. Nu har jag varit passiv på Twitter i flera månader och skulle få jobba en del för att komma igång igen.

Genom Twitter hittade jag en massa intressanta bloggar och personer som jag vill hålla koll på. Jag kunde också ställa frågor och få lite hjälp med att lösa problem. Det krävs dock att man är aktiv ett tag för att andra twittrare ska bry sig om en. Det är alltså inte säkert att man får ett svar om man inte underhåller sitt nätverk.

Att bara använda Twitter för att marknadsföra sina egna blogginlägg tror jag inte funkar. Utan för att få andra att bli intresserade av ens tankar och blogginlägg, behöver man visa intresse för andras tankar och blogginlägg. Trots att man i Twitter bara verkar "prata högt" för sig själv rakt ut i Cyberspace, så bygger Twitter på flervägs-kommunikation.

Hur gör du?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...