torsdag 4 november 2010

Visa din uppskattning via Flattr

Jag är ofta oerhört tacksam över allt högkvalitativt material som jag gratis kan ta del av på nätet! Och jag vill visa min tacksamhet. Därför skriver jag ofta kommentarer, tackar, ställer frågor eller försöker bidra till diskussionerna. Genom att jag tipsar andra om materialet, kan fler få nytta av det och den som skapat det får fler läsare. Men ibland skulle jag vilja göra mer. Jag skulle vilja göra en microbetalning för att visa min uppskattning. Ja, något i stil med ordspråket "många bäckar små". Om många har glädje av materialet och några av dessa väljer att visa sin uppskattning genom att frivilligt skänka en slant, kan det till slut bli många slantar, eller hur?!



Nu finns det en svensk tjänst för detta och den heter Flattr. Vill du läsa mer om Flattr så ta en titt på Tommy k Johanssons blogg (2/11 2010): Flattr - Skänk en slant till sajter du gillar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...